3 tips om nieuwe klanten aan te trekken

Het blijft misschien wel de grootste vraag van ondernemers:

“ Hoe trek je nieuwe klanten aan. Of anders verwoord, hoe word je zichtbaar voor nieuwe klanten”.

Door social media kunnen we veel meer bij andere een kijkje in de keuken nemen. En daardoor lijkt het alsof alle andere interieurprofessionals wel moeiteloos opdrachten binnen halen. En als het bij jouw social media stil blijft lijkt dit al snel niet het kanaal wat voor jou geschikt is of werkt.

Wat we dan willen is een andere tool om aan nieuwe klanten te komen.

Het antwoord op de vraag hoe trek je nieuwe klanten aan is kort…

Jij komt aan nieuwe klanten door zo veel mogelijk zichtbaar te zijn!

En…. ben je blij met dit antwoord?

Of denk je nu… brrrr zichtbaar zijn? Dat is niets voor mij!

Laat mij de term zichtbaar zijn uitleggen. Ik heb het namelijk hier niet over het feit dat je vloggend over straat jouw levensles moet delen of elke dag jouw morning routine moet opnemen in stories. Mag, maar dat is niet wat ik bedoel!

Zichtbaar zijn is wat mij betreft er voor zorgen dat jouw naam/bedrijf bij zoveel mogelijk mensen onder de aandacht komt. Dat ze in aanraking komen met jouw bedrijf.

En dat is zowel offline als online.

Het is niet 1 kanaal/ 1 bericht /1 activiteit wat er voor zorgt dat jij in een klap nieuwe aanvragen binnen krijgt. Naast dat je bereik wilt op bouwen onder zoveel mogelijk mensen, is het ook nodig om mensen vaker met jouw bedrijf in aanraking te laten komen.

Er zijn wel 7 tot 20 interacties nodig om tot een koopbesluit te gaan. De kracht zit dus echt in de herhaling.

Oke en dan nu praktisch!

Mijn 3 tips om als interieur professional nieuwe klanten aan te trekken;

  1. Praat met iedereen! Zorg dat veel mensen weten wie jij bent en wat je doet. Een heldere, enthousiaste pitch is van groot belang! Dit geldt voor zowel de barbecue bij de buren, aan het schoolplein of op netwerk events. En als interieurprofessional is het mooie dat iedereen een huis/woonboot/appartement heeft en dus iets wat jij zou kunnen aanpakken. Uiteraard is niet iedereen jouw ideale klant, maar wie weet kennen zij weer iemand etc etc.
  2. Zie Social media als marketing & sales kanaal! Kies 1 kanaal die bij jou & je doelgroep past. En zorg dat je hier consistent laat zie wie jij bent, wat je doet, wat het resultaat is van werken met jou, welke reviews je krijgt, met welke projecten je bezig bent en wat jouw kennis is! Het draait dus niet om alleen maar mooie plaatjes delen, bedenk welke boodschap jij hebt en wees actief in je communicatie. Tegelijkertijd is social media bij uitstek een platform om digitaal met andere mensen in contact te komen. Ga op onderzoek uit, zoek oud bekenden op, volg een bepaalde hashtag en maak een digitaal praatje. Zet zelf die eerste stap om elkaar beter te leren kennen!
  3. Social media is niet heilig en de enige manier, want je kan zoveel meer! Denk hierbij aan
    • een flyer of brochure om in de brievenbus te stoppen of neer te leggen bij relevante locaties waar jouw doelgroep komt.
    • Een grote autosticker/ tuinbord voor als je op locatie bezig bent (kennismaking, presentatie, bouw begeleiding etc).
    • Zorg voor een leuk interview in de locale krant (print en digitaal)

Key in alles is dat je zelf een actieve houding aanneemt. You have to go out there!
Jij bent naast interieurprofessional ook de marketeer en salesvertegenwoordiger!

Nog even dit voor ik afsluit:
  • komende 4 weken heb ik nog een aantal plekken beschikbaar voor de 1-op-1 Content inspiratiesessie! Loop jij vast in het consistent zichtbaar zijn en mis je inspiratie wat je kan delen? Dan is deze sessie voor jou! Ik zorg dat je voor 3 maanden een contentplan hebt liggen zodat je weer vol goede moed jouw boodschap consistent kan communiceren en zo goed zichtbaar bent voor nieuwe klanten!

Dat was het. Stuur me een bericht als je nog vragen hebt! Benieuwd wat voor jou heeft gewerkt!!

Add A Comment