Content musthaves

2 musthaves voor goede content

Instagram draait niet alleen om het delen van mooie plaatjes en een blog is er niet alleen als online dagboek over jouw priveleven.

Goede content die deel je met een bepaald doel. Daarom ben ik ook geen fan van “in the moment’ iets posten, want dan doe je het om te doen ipv dat de content echt bijdraagt aan je doel.

Musthave no. 1

Een onderdeel van jouw contentstrategie is het bepalen van jouw contentdoelen. Dit kan van alles zijn;

  • Jouw kennis & expertise delen
  • Meer van jezelf laten zien / Personal branding
  • Jouw product of dienst verkopen / Sales
  • Meer interactie & relaties versterken

Musthave no. 2

Vervolgens ga je de content opstellen en dan is er nog 1 ding heel belangrijk. Ik geloof er namelijk in dat duidelijkheid het beste werkt. Dus wees duidelijk wat jij wilt van jouw lezer, bezoeker, volger etc.

Even een voorbeeld:
Stel een potentiele klant komt voor het eerst op jouw website. Dan is het fijn als jij sturing geeft door een duidelijk menu, maar ook door middel van call to actions (CTA’s). Hierdoor houd je de aandacht vast en wordt de kans groter dat jouw bezoeker geïnteresseerd raakt in jouw aanbod en zich aangesproken voelt.

Een Call to Action is vrij letterlijk vertaald een oproep to actie.
Dit kan van alles zijn;

  • Downloaden template/e-book/ inspiratiedocument etc
  • Inschrijven nieuwsbrief
  • Aanschaf van product of dienst
  • Doe mee & maak kans
  • Vraag een offerte aan
  • Vraag de brochure aan
  • Maak een afspraak
  • Etc

Een aantal tips voor effectieve call to actions;

  • Bedenk wat je wilt dat jouw bezoeker/lezer/volger wilt doen.
  • Gebruik activerende taal zoals; download nu, schrijf je hier in voor, bestel nu, neem contact op etc
  • Zorg op je website en in je nieuwsbrief dat je CTA’s opvallen. Dit kan door een accentkleur, grote button of ander lettertype.

Aantal opties / voorbeelden

  • Downloaden template/e-book/ inspiratiedocument etc
  • Inschrijven nieuwsbrief
  • Aanschaf van product of dienst
  • Doe mee & maak kans
  • Vraag een offerte aan
  • Vraag de brochure aan
  • Maak een afspraak
  • Etc

 

Een aantal tips voor effectieve call to actions;

  • Bedenk wat je wilt dat jouw bezoeker/lezer/volger wilt doen.
  • Gebruik activerende taal zoals; download nu, schrijf je hier in voor, bestel nu, neem contact op etc
  • Zorg op je website en in je nieuwsbrief dat je CTA’s opvallen. Dit kan door een accentkleur, grote button of ander lettertype.

3x raden hoe ik deze e-mail ga afsluiten….. jawel met een Call to Action!

 

Time flies en daarmee ook de opties voor de 1-op-1 content inspiratiesessie.

Dus wil jij los komen van de vragen wat je elke dag kan delen, wat je over jezelf en jouw business kan vertellen of simpel weg een frisse blik? Dan is de 1-op1 content inspiratiesessie iets voor jou!  

Nieuwsgierig? Bekijk hier de  informatiepagina van de 1-op-1 content sessie voor alle details. Uiteraard nemen we hierin jouw contentdoelen ook onder de loep en zorgen we voor passende CTA’s.

 

Bij vragen of twijfel stuur gerust een e-mail (dimara@dimaravandruten.nl)  of stuur een DM via Instagram